Egzamin na stopień nauczyciela mianowanego

Wymagane dokumenty

  • Wniosek zawierający datę, nazwę i adres wnioskodawcy, nazwę organu właściwego do załatwienia sprawy oraz prośbę dotyczącą podjęcia postępowania egzaminacyjnego.
  • Dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje zawodowe, akt nadania stopnia nauczyciela kontraktowego – poświadczone kopie.

Załączniki

Zaświadczenie dyrektora szkoły zawierające informacje o:

  1. wymiarze zatrudnienia nauczyciela oraz nauczanym przez niego przedmiocie lub rodzaju prowadzonych zajęć w dniu wydania zaświadczenia oraz w okresie odbywania stażu; w przypadku nauczyciela , który w okresie odbywania stażu zmienił miejsce zatrudnienia , oraz nauczyciela zatrudnionego w kilku szkołach, w każdej w wymiarze niższym niż połowa obowiązkowego wymiaru zajęć, łącznie co najmniej połowy obowiązkowego wymiaru zajęć, należy załączyć zaświadczenia ze wszystkich szkół, w których nauczyciel był zatrudniony w okresie stażu.
  2. dacie zatwierdzenia planu rozwoju zawodowego nauczyciela,
  3. dacie złożenia przez nauczyciela sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego,
  4. uzyskanej przez nauczyciela ocenie dorobku zawodowego za okres stażu oraz dacie jej dokonania, a w przypadku nauczyciela, który w okresie stażu zmienił miejsce zatrudnienia – także o ocenie dorobku zawodowego za okres stażu odbytego w poprzednim miejscu zatrudnienia.

Miejsce złożenia dokumentów

  Urząd Gminy w Dominowie, Wydział Oświaty Kultury i Sportu, pok. 16 oraz Sekretariat (parter budynku) w Urzędzie Gminy w Dominowie przy ulicy Centralnej 7.

Godziny otwarcia:

  • poniedziałki 8.00-16.00,
  • od wtorku do piątku 7.00-15.00.

Opłaty

brak

Termin i sposób załatwienia

 

Nauczycielom , którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego do dnia 30 czerwca danego roku, Wójt wydaje decyzję o nadaniu lub odmowie nadania stopnia nauczyciela mianowanego w terminie do dnia 31 sierpnia danego roku, a nauczycielom którzy złożą wnioski o podjęcie postępowania egzaminacyjnego do dnia 31 października danego roku, Wójt wydaje decyzję o nadaniu lub odmowie nadania stopnia nauczyciela mianowanego w terminie do dnia 31 grudnia danego roku.

 

  1. Powołuje się komisję egzaminacyjną oraz powiadamia się nauczyciela, który składał wniosek o egzaminie na co najmniej 7 dni przed datą posiedzenia komisji.
  2. Komisja wydaje zaświadczenie o zdaniu lub nie zdaniu egzaminu.
  3. Organ prowadzący wydaje akt nadania stopnia nauczyciela mianowanego.

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2024 r., poz. 572),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2022 r., poz. 2142 ze zmianami),
  • ustawa z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2023 r., poz. 984 ze zmianami),
  • rozporządzenie  Ministra  Edukacji  Narodowej  z  dnia  26  lipca  2018  r.  w  sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli (Dz. U. 2020 r., poz. 2200).

Tryb odwoławczy

   Od decyzji przysługuje prawo wniesienia odwołania do Wielkopolskiego Kuratora Oświaty w Poznaniu za pośrednictwem Wójta Gminy Dominowo w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.

Inne informacje

   Nauczyciel, który nie zdał egzaminu, może ponownie złożyć wniosek o podjęcie postępowania egzaminacyjnego po upływie roku.

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Osoba odpowiedzialna za treść dokumentu: Karolina Myszker
Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 27 sierpnia 2024 13:11
Dokument wprowadzony do BIP przez: Karolina Myszker
Ilość wyświetleń: 70
27 sierpnia 2024 13:13 (Karolina Myszker) - Dodanie załącznika.
27 sierpnia 2024 13:11 (Karolina Myszker) - Utworzenie sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany