WYMELDOWANIE Z POBYTU STAŁEGO I CZASOWEGO

Wymagane dokumenty


  • Wypełniony formularz – należy pobrać i wypełnić, a następnie wydrukować obustronnie na. Formularz można też wypełnić w miejscu załatwienia sprawy. 
  •  Dowód osobisty lub paszport. 
  • Dla cudzoziemca: paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo. 

W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika:

  • Pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania, 
  • Dowód osobisty lub paszport pełnomocnika. 
  • Wymeldowanie drogą elektroniczną. Aby wymeldować się drogą elektroniczną trzeba posiadać Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny.
  • W przypadku wymeldowania przez pełnomocnika należy załączyć elektroniczny dokument pełnomocnictwa

Miejsce złożenia dokumentów

  • Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 11 w budynku Urzędu Gminy w Dominowie

Opłaty

  • Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
  •  Złożenie pełnomocnictwa w sprawie wymeldowania nie podlega opłacie. 
  • Wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł. 
  • Pełnomocnictwo do odbioru zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie podlega opłacie skarbowej 17 zł. 
  • Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. 

Termin i sposób załatwienia

  • niezwłocznie

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności. 
  • Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego. 

Tryb odwoławczy

Brak

Inne informacje

  • Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące jest zobowiązana wymeldować się. 
  •  Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych ( np. dzieci do 13 roku życia, osoby ubezwłasnowolnione całkowicie) lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych ( np. dzieci w wieku od 13 do 18 roku życia, osoby częściowo ubezwłasnowolnione) czynności meldunkowe wykonuje rodzic lub opiekun prawny. 
  •  Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem. Wówczas osoba zgłaszająca zameldowanie zobowiązana jest do przedstawienia obok wymaganych dokumentów dokument potwierdzający jej toższamość. 
  • Składający pełnomocnictwo do uzyskania zaświadczenia jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł
  • W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu - wymeldowanie następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania. 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 24 marca 2021 09:03
Dokument wprowadzony do BIP przez: Justyna Witczak
Ilość wyświetleń: 1331
24 marca 2021 09:45 (Justyna Witczak) - Dodanie załącznika.
24 marca 2021 09:42 (Justyna Witczak) - Dodanie załącznika.
24 marca 2021 09:34 (Justyna Witczak) - Aktualizacja danych sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany