Wypełniony formularz – należy pobrać i wypełnić, a następnie wydrukować obustronnie na. Formularz można też wypełnić w miejscu załatwienia sprawy.
Dowód osobisty lub paszport.
Dla cudzoziemca: paszport lub karta pobytu, a w przypadku obywatela Państwa członkowskiego Unii Europejskiej, państwa EFTA oraz Szwajcarii inny dokument potwierdzający jego tożsamość i obywatelstwo.
W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika:
Pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
Dowód osobisty lub paszport pełnomocnika.
Wymeldowanie drogą elektroniczną. Aby wymeldować się drogą elektroniczną trzeba posiadać Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny.
W przypadku wymeldowania przez pełnomocnika należy załączyć elektroniczny dokument pełnomocnictwa
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 11 w budynku Urzędu Gminy w Dominowie
Opłaty
Czynności wymeldowania nie podlegają opłacie skarbowej.
Złożenie pełnomocnictwa w sprawie wymeldowania nie podlega opłacie.
Wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł.
Pełnomocnictwo do odbioru zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie podlega opłacie skarbowej 17 zł.
Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu.
Termin i sposób załatwienia
niezwłocznie
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności.
Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego.
Tryb odwoławczy
Brak
Inne informacje
Osoba, która opuszcza miejsce pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące jest zobowiązana wymeldować się.
Za osobę nie posiadającą zdolności do czynności prawnych ( np. dzieci do 13 roku życia, osoby ubezwłasnowolnione całkowicie) lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych ( np. dzieci w wieku od 13 do 18 roku życia, osoby częściowo ubezwłasnowolnione) czynności meldunkowe wykonuje rodzic lub opiekun prawny.
Wymeldowania z pobytu stałego lub czasowego trwającego ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem. Wówczas osoba zgłaszająca zameldowanie zobowiązana jest do przedstawienia obok wymaganych dokumentów dokument potwierdzający jej toższamość.
Składający pełnomocnictwo do uzyskania zaświadczenia jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17 zł
W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu - wymeldowanie następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania.