ZGŁOSZENIE POBYTU STAŁEGO I CZASOWEGO

Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz:

  • zgłoszenie pobytu stałego lub czasowego wraz z potwierdzeniem dokonanym przez właściciela lokalu/domu lub osobę dysponującą innym tytułem prawnym do lokalu (np. najemcę). Potwierdzenie pobytu dokonuje się w formie czytelnego podpisu z oznaczeniem daty jego złożenia. 

 Do wniosku należy załączyć: 

  • Dowód osobisty lub paszport, 
  •  Dokument potwierdzający tytuł prawny do lokalu np. wypis (odpis) z księgi wieczystej, akt notarialny, umowa najmu, decyzja administracyjna lub inny dokument potwierdzający prawo do lokalu) – do wglądu ( w oryginale) 

W przypadku zgłoszenia zameldowania przez pełnomocnika: 

  • Pisemne pełnomocnictwo do zameldowania, 
  •  Dowód lub paszport pełnomocnika.

 Zameldowanie drogą elektroniczną: Aby zameldować się drogą elektroniczną trzeba posiadać Profil Zaufany na platformie ePUAP lub bezpieczny podpis elektroniczny. Jeśli posiadasz dostęp do bankowości elektronicznej, to sprawdź czy Twój bank oferuje możliwość założenia Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu (obecnie jest to kilka banków, a ich lista się wydłuża). Założenie Profilu Zaufanego w bankowości elektronicznej jest proste i szybkie. Do elektronicznego zgłoszenia należy załączyć:

  • dokument elektroniczny potwierdzający tytuł prawny do lokalu lub w razie niemożności jego uzyskania - skan (odwzorowanie cyfrowe)
  • dokument elektroniczny zawierający oświadczenie, właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, potwierdzające pobyt w tym lokalu, a w razie niemożności jego uzyskania - skan (odwzorowanie cyfrowe) 
  •   w przypadku zameldowywania przez pełnomocnika: elektroniczny dokument pełnomocnictwa uwierzytelniony Profilem Zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym (udzielającego pełnomocnictwa)

Miejsce złożenia dokumentów

  • Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 11 w budynku Urzędu Gminy w Dominowie

Opłaty

  • Czynności zameldowania nie podlegają opłacie skarbowej. 
  • Złożenie pełnomocnictwa w sprawie zameldowania nie podlega opłacie. 
  • Wydanie zaświadczenia o zameldowaniu na pobyt czasowy na wniosek podlega opłacie skarbowej w wysokości 17 zł. 
  • Pełnomocnictwo do odbioru zaświadczenia potwierdzającego zameldowanie podlega opłacie skarbowej 17 zł.
  •  Opłacie skarbowej nie podlegają pełnomocnictwa udzielone: małżonkowi, rodzicom, dzieciom, dziadkom i rodzeństwu. 

Termin i sposób załatwienia

  • niezwłocznie

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 24 wrzesnia 2010r. o ewidencji ludności ( Dz. 2021, poz. 510 )
  •  Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 roku w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U.  z 2017 r. poz. 2411)

Tryb odwoławczy

Brak.

Inne informacje

  • Fakt pobytu potwierdza na zgłoszeniu meldunkowym osoba posiadająca tytuł prawny do lokalu, w którym następuje zameldowanie – osoba ta wpisuje swoje nazwisko, imię i składa czytelny podpis. 
  • Zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące można dokonać osobiście lub przez pełnomocnika legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem. Pośrednikiem może być członek rodziny, najemca, właściciel lokalu – wówczas osoba zgłaszająca zameldowanie zobowiązana jest do przedstawienia obok wymaganych dokumentów dokument potwierdzający jej tożsamość. 
  •  Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej. 
  •  Osobę nie posiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych może zameldować przedstawiciel ustawowy lub inna osoba sprawująca nad nim faktyczną opiekę. 
  •  W celu zameldowania na pobyt stały lub czasowy trwający ponad 3 miesiące nie ma konieczności wymeldowania się w dotychczasowym miejscu pobytu - wymeldowanie następuje na podstawie formularza zgłoszenia zameldowania. 
  • Obywatel polski przebywający na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest zobowiązany zameldować się w miejscu pobytu stałego lub czasowego najpóźniej w 30 dniu od dnia przybycia do tego miejsca. 

Formularze i załączniki

Rejestr zmian

Data wprowadzenia dokumentu do BIP: 23 marca 2021 13:41
Dokument wprowadzony do BIP przez: Justyna Witczak
Ilość wyświetleń: 487
23 marca 2021 14:03 (Justyna Witczak) - Dodanie załącznika.
23 marca 2021 14:02 (Justyna Witczak) - Dodanie załącznika.
23 marca 2021 14:01 (Justyna Witczak) - Aktualizacja danych sprawy.
Zatrzymaj banner przewijany