Wniosek zawierający dane wnioskodawcy ( nazwisko, imię, Pesel, adres do korespondencji) ;
Oświadczenie o nieistnieniu okoliczności mających wpływ na stan cywilny , nieodzwierciedlonych w rejestrze stanu cywilnego, składane pod rygorem odpowiedzialności za złożenie fałszywego oświadczenia;
Dowód osobisty lub paszport
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 11 w budynku Urzędu Gminy w Dominowie
Opłaty
Opłata za wydanie zaświadczenia wynosi 38,00 zł
Termin i sposób załatwienia
Wydanie zaświadczenia następuje niezwłocznie, jednak nie dłużej niż w terminie 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów
Podstawa prawna
art. 44 ust. 1 pkt 3 oraz ust. 5 i 6, art. 49, art. 145 ustawy z dnia 28.11.2014r. Prawo o aktach stanu cywilnego( Dz. U. z 2020r. poz. 463 ze zmianami )
rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 18.04.2020r. r. w sprawie wzorów dokumentów wydawanych z zakresu rejestracji stanu cywilnego ( Dz. U. z 2020r. poz. 698 )
ustawa z dnia 16.11.2006r. o opłacie skarbowej ( Dz. U. z 2020r. poz. 1546 )
ustawa z dnia 14.06.1960r. Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. 2020r. poz. 256 )
Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 28.09.2007r. w sprawie zapłaty opłaty skarbowej ( Dz. U. z 2007 r., Nr 187, poz. 1330 )
Ustawa z dnia 17.02.2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne ( Dz. U. z 2020r. poz. 346 )
Ustawa z dnia 18.09.2001 o podpisie elektronicznym ( Dz. U. z 2013r. poz. 262 ze zmianami ).
Tryb odwoławczy
Brak
Inne informacje
Zaświadczenie o stanie cywilnym wydawane jest osobie, której dotyczy.
Złożenie wniosku wymaga osobistego stawiennictwa w urzędzie, gdyż niezbędne jest potwierdzenie tożsamości.
Wniosek składa się do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.